منحة تدريبية فى التمريض
برعاية مؤسسة مصر الخير

 

يوفر قطاع مصر الخير للمعرفة " ادراك " هذه الفرصة لعدد 100 من الحاصلين
على دبلومات متوسطة كحد أدنى للالتحاق ببرنامج مساعدى الخدمات الصحية التدريبى بالتعاون مع كلية التمريض ومستشفيات جامعة عين شمس

 

يهدف هذا البرنامج الى تدريب مساعدى الخدمات الصحية على أحدث الوسائل
العلمية للعناية بالمرضى بجانب مساعدة هؤلاء الطلاب على إيجاد فرص عمل
ورفع قدراتهم التنافسية المحلية والعالمية مما يساعد على الارتقاء
بمستوى جودة الخدمات الصحية

 

النظام الدراسى بالمنحة

يتكون البرنامج الدراسى من 7 اشهر كاملة تشمل دراسات نظرية بجامعة عين شمس
بجانب التدريب العملى فى المستشفيات التابعة لجامعة عين شمس ومعامل المهارات التابعة لكلية التمريض وسنساعد فى توفير فرص عمل بعد التخرج فى المستشفيات
التابعة لجامعة عين شمس لأفضل 25 طالب.

 

مواعيد الدراسة من يوم الأحد - الخميس  لمدة 7 ساعات يومياً للدراسة النظرى والتدريب العملى

مكان الدراسة كلية التمريض بجامعة عين شمس ومستشفيات جامعة عين شمس

 

 


منحة تدريبية فى التمريض برعاية مؤسسة مصر الخير 

http://icdl4us.blogspot.com/2012/09/blog-post_21.html


شروط وكيفية التقديم لمنحة تدريب التمريض 

http://icdl4us.blogspot.com/2012/09/blog-post_2551.html


 

18 comments Blogger 18 Facebook

  1. غير معرف9:33 ص

    انا قدمت فى الدوره دى ومش فيه حد اتصلب عليا ممكن اعرف لي

    ردحذف
  2. غير معرف12:12 م

    وانا باردوو حضرتك قدمت وملت مقابله فى مستشفى ابو الريش اليبانتى لااطفال وناس اعرفهم راحوو تانى الاسبووع ده عملوو مقابله تانى وانا مش عارف مش اتصلوو عليا لى يعنى

    ردحذف
  3. الموقع مجرد وسيلة لعرض المنح والكورسات المجانية
    ممكن حضرتك تتواصلي معاهم من خلال الارقام التالية
    تليفون: 01285555653

    ردحذف
  4. غير معرف6:55 م

    انا حاصلة علي بكالوريوس تربية 2003 وارغب في دراسة التمريض كلية او معهد او حتى دورة اعمل اية؟

    ردحذف
    الردود
    1. عايزة اخود كورس تمريض اعمل ايه و مش لقيه مكان

      حذف
    2. ممكن تشوفي المعهد العالي للدراسات و التدريب
      دا لينك المعهد
      http://goo.gl/m0AvkX

      حذف
  5. لو سمحت انا كنت ف معهد تمريض معتمد من جامعه المنوفيه وخلصت هل انا ممكن تحصل ع الدورات دي
    وشكرا

    ردحذف
  6. Asmaa Ali10:54 ص

    ممكن اعرف من فضلكم الدوره دى لمؤهلات متوسطه مش جمعاات يعنى ينفع ولا

    ردحذف
  7. Asmaa Ali10:55 ص

    ممكن اعرف من فضلكم الدوره دى لمؤهلات متوسطه مش جمعاات يعنى ينفع ولا

    ردحذف
  8. Asmaa Ali10:56 ص

    ممكن اعرف من فضلكم الدوره دى لمؤهلات متوسطه مش جمعاات يعنى ينفع ولا

    ردحذف
  9. انا معايا بكالوريوس تجاره وعاوزه اخد كورس او دوره تدريبيه للتمريض

    ردحذف
  10. السلام عليكم انا من الجزائر مستوي ثالثة ثانوي هل استطيع الدراسة في مصر والمشاركة معاكو في هذه الدورة امنيتي ادرس التمريض في مصر ممكن تساعدوني علي ذالك

    ردحذف
  11. الف شكر اخوانا المصرين انا بحبكم وبحترمكم وبحترمكم درجة الطب عنكو

    ردحذف
  12. انا عندى ٣٦ سنه حاصله على دبلوم صناعى ولى خبره بسيطه خاصه فى التمريض وارغب فى عمل دورات تمريض ممكن احد يفيدنى اذاى وفين؟ شكرا

    ردحذف
    الردود
    1. ممكن اسجل في دورة مساعدين التمريض

      حذف
  13. حاصله على بكالوريوس هندسه ..ولاكن السن ٣٣ هل من الممكن تسجيل أوراقى ف دورات التمريض برجاء الافاده ولكم جزيل الشكر

    ردحذف
  14. السلام عليكم حاصله علي ليسانس اداب علم نفس من ٢٠٠٧عوزه اخد كورس تمريض اعمل ايه وايه الخطوات او الشروط المطلوبه

    ردحذف

 
free courses academy | FCA © 2019. All Rights Reserved. Powered by Blogger
الى الأعلى